Wednesday, January 28, 2009

Rozita Rohaizad kembali

Rozita Rohaizad kini tampil dengan album Kekal Abadi yang berkonsepkan pop rock. Setelah tidak muncul hampir 18 tahun, akhirnya anak seniwati Mariani ini mahu kembali ke dalam industri muzik tanah air.

Pernah merakamkan album Hari Yang Ku Nantikan pada tahun 1978 ciptaan Ahmad Nawab, Rozita tampil mempertaruhkan album Kekal Abadi yang masih ada ciri-ciri kemelayuan.

Mempertaruhkan 10 lagu dalam album terbarunya. Pastinya lagu Korban Cinta ciptaan Adin bakal menambat hati peminat-peminat Rozita. Korban Cinta yang mirip lagu Hingga Ke Akhirnya daripada album terdahulu, menampilkan petikan gitar daripada Izzat.

Dengarkan juga kolobrasi Rozita bersama adiknya Melissa Saila menyanyikan lagu Kini Ku Sedar. Terdapat juga sketsa suara Mariani dalam lagu Rempit.
Kekuatan vokal yang dimiliki oleh Rozita masih lagi seperti dulu dan suara huskynya terserlah dalam album kali ini. Pastinya Kekal Abadi akan menambat hati peminat penyanyi ini. Nikmati lagu-lagu lain seperti Syair Sang Bulan, Bayangan Cintamu, Panah Rindu dan Bertamu Memori.

Berita lanjut, sila rujuk edisi cetakan Utusan Malaysia atau langgani e-Paper di http://ebrowse.bluehyppo.com/utusan/index.asp

or clik disini http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0125&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_06.htm

No comments:

Post a Comment